Guardians of the Galaxy Vol. 2 – Review-ul lui Ion

Tăgăduire (disclaimer)

Am văzut filmul la cinema 4Dx. Sunt fan Marvel de când am văzut primele desene cu Spiderman și X-Men de la 4 ani, deci ce scrie mai jos este părerea mea pur subiectivă. Dacă nu ai văzut filmul încă, poți să citești în continuare, nu dezvălui nimic.

Review

Pentru mine, a fost unul din top 5 filme pe care le-au făcut baieții ăștia ambițioși de la Marvel. Deja bate recorduri la încasări. E uimitor cum au reușit să sudeze o rețea de filme blockbuster și de seriale, într-o complexitate atât de mare, cu atât de multe personaje și actori de primă clasă care vor culmina cu Avengers Infinity Wars II undeva în mai 2019.

Echipa de bătăuși ai galaxiei, au reușit să salveze iar galaxia de un boschetar intergalactic care voia să ne omoare pe toți, o să iți dai seama repede cine e. Bineînțeles că filmul este plin de umor cu o coloană sonoră impecabilă, dar nu te aștepta să te ia prin surprindere ca prima parte. Nu a mai avut acel sentiment de prospețime și de originalitate ca primul film.

Probabilitatea ca partea a 2-a a unui film să fie cel puțin la fel de bună ca prima este extrem de mică în universul cinematografic. Puține pelicule au reușit să întreacă predecesorul. Exemple: The Dark Knight (2008), The Godfather Part II (1974), Terminator 2: Judgment Day (1991). Din păcate, Guardians of the Galaxy Vol 2, nu se află printre ele. Asta nu înseamnă că a fost un film prost.

Yondu (Michael Rooker)pentru mine a fost cel mai bine jucat personaj alături de tătăl lui Peter Quill (Chris Pratt), Ego (Kurt Russell)(hai că nu e spoiler, l-ai văzut în trailer). Sunt puțin dezamăgit de Starlord, și de faptul că majoritatea umorului a fost aruncat pe umerii lui Drax (Dave Bautista). După ce văzusem trailer-ul îmi era teamă ca Baby Groot (Vin Diesel) să nu fie un personaj penibil, folosit doar să facă audiența foarte minoră să cumpere jucării. M-am înșelat, chiar le-a ieșit din plin fiecare scenă cu adorabilul bonsai. Din fericire va fi singurul film unde îl vom vedea bebeluș, acțiunea din Guardian of the Galaxy Vol 3, va avea loc la 4 ani de la evenimentele întâmplate în acesta. Baby Groot nu va mai fi plod și Vin Diesel nu va mai trebui să se strângă de ouă să îl dubleze.

Filmul o să iți ia ochii cu efecte speciale, cu locațiile extraordinare și acțiunea spațială. Dar o să simți cumva că nimic din ce se petrece nu prea are noimă. Asta pentru că pelicula ne pregătește, presară indicii și aranjează cadrul pentru marele final Marvel. Se întâmplă atât de multe lucruri din benzile desenate încât pentru fanii hardcore, o să fie un orgasm vizual. Apare și un actor pe care nu l-ați mai văzut într-un asemenea rol, de la Dredd încoace.

Interesantă mai este și evoluția relației dintre Gamora (Zoe Saldana) și sora ei albastră, Nebula (Karen Gillan), o relație care nu s-a terminat tocmai ok în ultimul film. Bineînțeles că și Stan Lee o sa își facă apariția într-un cameo. Este probabil cel mai mare cameo al lui, nu ca lungime ci ca importanță. Vezi aici de ce dacă ești curios. După cum te-au obișnuit filmele Marvel, nu pleca imediat din sală la final, pentru că acesta are 3 videouri distincte, după ce ruleaza primul generic, care spun destul de multe despre următoarele producții.

Concluzia:

Lăsând la o parte totate minusurile minore, pentru mine a fost un adevărat spectacol ce și-a meritat fiecare bănuț. Eu am sărit în sus de bucurie la fiecare scenă de acțiune, la propriu, eram în cinema 4Dx și mă arunca scaunul peste tot. Îl recomand pentru toți fanii filmelor cu super eroi.

Verdict final: 89 de ioni – Pentru că a avut o misiune grea, să treacă de stacheta foarte ridicată pusă de primul film. A încercat și a reușit oarecum, în stilul lui fără să încerce să repete lucrurile ce au funcționat în trecut.

Ți-a plăcut? Dă mai departe!Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Google+0

Ce zici?