Cât m-a costat Neversea, cu bune și cu rele

Neversea este primul festival de muzica electronică de această amploare de la Marea Neagră. Am fost luat prin surprinedere de existența lui acum câteva luni când s-a anunțat. A existat o confuzie cu privire la plaja ce îl va găzdui. Din fericire am găsit cazare din timp la Complex Unirii din Constanța. E la 40 de min de mers pe jos până la plaja Neversea (plaja Modern). Ne-ar fi luat 20 de min să mergem pe plajă, dar dintr-un motiv obscur, organizatorii s-au gândit că e o decizie bună să fie doar o intrare și o ieșire.

Cum a fost:

Vineri: 7 iulie

Am ajuns în Constanța la 11:00, traficul a fost ok până la hotel. Ne-am cazat fără probleme. Dungă direct la plajă, sub umbrelă cu o bericică. Ne-am bălăcit în veșnica ciorbă cu alge, apoi am mers să mâncăm pui gan bao la un local chinezesc, la 5 min de mers de la hotel. Mâncare foarte bună, și prețuri ok. Cu burțile pline și puțin arși de soare, ne-am îmbrăcat frumos să plecam spre festival. Am zis să mergem pe plajă că ajungem repede. Entuziasmul s-a spart când am ajuns la gard și ni s-a spus că trebuie sa ocolim vreo 30 de min până la intrare. Ei, nu era mare chestie, că ne mai plimbam puțin. Pe străzi hoarda de adolescenți merg la trap ghidați de muzică.

Am ajuns la intrare, coada era mai lunga decât răbdarea mea. Noroc de un grup de clujeni simpatici care țipau la cei care intrau în față cu nesimțire grotească. Amuzante erau scuzele și metodele lor. “Voiam doar să văd unde se termină coada”; “Caut pe cineva”; “Mă așteaptă soțul înăuntru”… metoda cea mai folosită era telefonul închis la ureche să pară că sunt ocupați și nu îi poți întrerupe când trec în fața ta. Gardienii cefălați și umflați de veste, fani filmului Delta Farce erau jaloane inutile. După 2 ore de stat la coadă ajungem la intrare.

Un prieten îmi spune că suntem scanați ca puii de Avicola. După câteva filtre ca la aeroport, intrăm. În incinta festivalului totul se schimbă, mor ușor ușor nervii făcuți la intrare. Direct spre scena principală îi prindem pe Lost Frequencies, care și-au găsit frecvențele si fac show. Totul e bine, mâncarea bună, bere, activități peste tot, atmosferă de festival. Pe la ora 3 după ce Tiesto iși face treaba și ne rupe creierii, plecăm spre hotel.

Sambătă: 8 iulie

După somn, direct plajă unde dormim mai mult decât să ne bălăcim, toți cu gleznele umflate. Vine iar seara, iar luăm la pas drumul spre festival. Îl prindem pe Mike Perry, o surpriză plăcută, mixeaza superb. Ne plimbăm prin sătucul festivalului cât cântă Klangkarussell, facem selfiuri, bem bere, mâncăm niște hotdogi suprataxați și puțin overated. Ne întoarcem la scena principală să o vedem pe Delia. A început frumos, dar s-a oprit brusc și sec după 30 de min. Nu i-o fi convenit ceva. Intră Bassjackers, ridică stacheta, ne bagă în transă. Se termină cam repede, pe ecran apare un moșulică de 54 de ani, se prezintă ca Fatboy Slim. Explodează lumea în extaz, ce urmează e greu de descris în cuvinte. E cea mai tare prestație a unui DJ pe care am văzut-o. Omul e nebun de legat în sensul bun. Aproape nici nu mai contează părțile negative ale festivalului. Le-a spălat toate păcatele. Cam greu să vii cu ceva mai bun, dar Afrojack reușește să țină petrecerea în mișcare. Rupți de oboseală, plecăm în ritm de zombi spre casa.

Duminică: 9 iulie

Ne trezim pe la 11:00, ne hidratăm cu multă apă. Hai la plajă! Hai mai întâi pe la Mec! În stil clasic gălățean, mâncăm mec pe plajă, după somn. Vine iar seara. Hai la festival! Mai întâi lapte de corp pentru că mă ustură tot și îmi frige pielea de poți face ou pe mine și așa bacon-ul îl am deja sub piele. Iar drumul luuung până la plaja Neversea. Servim repede o bericică rece pentru că merităm și o primim pe Dua Lipa cu brațele deschise. Cântă frumos, cu poker face-ul ei caracteristic. Lumea pe plaja se adună din ce în ce mai mult. Nu trece mult timp după ce termină Lipa și apare pe scena un DJ de culoare care încinge atmosfera pentru Jason Derulo. Apare într-un final și el iar mulțimea explodează, cu formație și dansatoare, cred că erau și cațiva dansatori. Dau alea din fund pe acolo, pe ritmurile lui Derulo, până ne plictisim și plecăm să căutăm de mâncare că prea o dă în swallalalaaa lala.

Se aude în depărtare că a terminat Jason cu schelălăiala lui, semn ca urmează Benny Benassi. Mă strecor până în primul rând să îmi vibreze creierii. Începe bubuiala, și eu fac parte din tribul Neversea, iese Michiduță din mine și mă zbengui pe acolo cu toată lumea și sar pe pătrățica mea în sus cu mâinile in aer. În depărtare o nuntă a ajuns la climax si ejaculează artificii peste toata plaja. Eu mai băbălău, credeam că alea sunt artificiile de la festival, și transmit un gând telepatic de feedback organizatorilor: “Vai de capul vostru, artificii ca la Untold nu sunteți în stare să cumpărați” Aflu adevarul, și îmi retrag gândul. KSHMR, DJ-ul care nu crede în vocale apare și iși face treaba. Nici Nicky Romero nu se lasa mai prejos și mixează frumos. Pe beaturile lui părăsim plaja, obosiți și cu gleznele cât grefele, ajungem acasă și dormim. Mult.

Cât m-a costat toată aventura?

Înainte să intru în delaliu cu costrurile zilnice, ține minte că astfel de festivaluri sunt un business foarte profitabil cu scopul de a crește prețurile de la un an la altul, deci prețurile de anul asta vor fi sigur mai mici ca cele de la următoarele ediții.

Ce mi-a plăcut?

• Atmosfera de festival. A avut ceva special faptul că a fost la malul mării.
  • Varietatea de activități. Majoritatea sponsorilor aveau diverse standuri unde iși prezentau produsele sau serviciile într-un mod creativ și interactiv. De multe ori plecai cu o șapcă, cu un breloc, un cocktail o poză.
  • Curățenia la baie. Wc-urile arătau foarte bine, și erau în mod constant întreținute și curățate având în vedere fluxul mare de utilizatori.
  • Muzica. Elementul principal, aveai de unde să alegi din mai multe scene dacă te plictisea un performer. Oricum aproape toți si-au adus talentul la ei și au făcut spectacol.
  • Aplicația pe telefon. De mare ajutor, aveai toate informațiile acolo inclusiv cați bani mai aveai pe brățară.
  • Zona de încărcare telefoane.
  • Fatboy Slim care mi-a întrecut toate așteptările.

Ce mi-a plăcut mai puțin

• Organizarea. Era doar o singură intrare / iesire. Restul erau pentru “urgență”. Nu avea nicio logica, dar poate remediază acest aspect data viitoare.
  • Mulți minori și foarte minori.
  • Prețurile foarte piperate. O bere la draft de 0,4l era 8 lei și la doza, 9 lei. Apa plata 8 lei. Mâncarea, deși foarte bună, pleca de la 20 de lei un hotdog/burger. Cocktail-urile la fel, de la 20 de lei în sus.
  • Prestația Deliei

Sfaturi:

• Mănâncă bine înainte să mergi la festival. Nu o să vrei să dai prea mulți bani pe mâncare acolo.
  • Poți să te și pilești puțin înainte să te duci la festival, din același considerent ca și punctul anterior.
  • Comandă un taxi, nu lua primul taxi pe care îl vezi. De multe ori nu te ia fară să lași 50 de lei.
  • Ia cu tine o bluză și leag-o în jurul brâului, seara se lasă friguț pe plajă. Nu fi Rambo, o să dârdâi de frig, oricât de cald a fost ziua!
  • Încalță-te cu ceva comod, o să mergi mult, o să stai mult în picioare, o sa te zbengui mult, nu vrei bășici.
  • Nu te certa cu forțele de ordine de orice tip ar fi ele. Sunt primate cu materia cenușie complet redusă la culoarea #ffffff.
  • Nu fi zombi, nu te lua după mulțimi. Gândește pentru tine.
  • Dacă vrei să mergi la urmatoarea ediție, cumpară bilete early bird, și caută cazare din timp.
  • Dacă vii cu mașina, renunță la ideea de a ajunge cu ea până la festival, nu ai unde să parchezi.

Concluzie:

A fost frumos la Neversea, încă nu la același nivel cu Untold, dar cred că o să ajungă acolo. Eu vreau să mă duc și în anii următori. E o experiență de neuitat. Cum a spus cineva, mi-am făcut plinul de festival pe anul ăsta. Îmi place că apar din ce în ce mai multe evenimente de genul asta la noi in țară. Obișnuiam să visez ca într-o zi o să ajung la Tomorrowland sau Ultra. Încă mai visez, dar parcă nu mi-e urât nici cu Untold, Neversea. Datorită lor am tăiat de pe bucket list-ul meu mulți artiști pe care voiam să îi vad.

Un video despre cum a fost experiența noastră aici:

Ți-a plăcut? Dă mai departe!Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Google+0